بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

آبشار اسپه او در پاسند مازندران

آبشارها تاریخ : 1398/05/24 299 بازدید

آبشار اسپه او مازندران

مازندران شهر سبز و زیبایی است و جاذبه های گردشگری آن بیشتر بر مبنای طبیعت آن است. امروز می خواهیم درباره ی یکی از آبشار های زیبای این شهر در بهشر مازندران صحبت کنیم. این آبشار که نام آن اسپه او است این روز های مقصد بسیاری از تور های گردشگری فصل تابستان است.

در ادامه ی مطلب جزئیات مربوط به این آبشار را خواهیم گفت. با ما باشید.

معرفی آبشار اسپه او:

آبشار اسپه او در موقعیت جغرافیایی N363600 E534628 در استان مازندران واقع است. این آبشار در نزدیکی روستای پاسند در منطقه هزار جریب نکا واقع است. از جمله جاذبه‌های طبیعی این روستا جنگل‌های سر سبز و خوش آب و هوای آن است و می‌توان از چشمه و آبشار اسپه او به عنوان یکی از شگفتی‌های طبیعت و نعمت‌های طبیعی این منطقه نام برد.

آبشار اسپه او آبشاری پلکانی و کاسه‌ای است که حوضچه‌های آهکی متعددی در ۷ طبقه دارد و در ۳۰ کیلومتری بهشهر در ارتفاعات رشته‌‌کوه البرز در منطقه هزار جریب قرار گرفته است. «اسپه‌او» به معنای «آب سفید» است. ارتفاع این آبشار بیش از ۴۰۰ متر است و از چشمه‌ای که از شکاف سنگی در زیر درختی کهنسال می‌جوشد، سرچشمه می‌گیرد.

در حال حاضر تنها راه دسترسی به منطقه اسپه­ او مسیر اصلی آسفالته از جاده پاسندرز شهرستان بهشهر به سمت روستاهای منطقه هزارجریب می­باشد.

پس از رسیدن به پل حد واسط روستاهای رودبار و غریب ­محله که تنها تا اینجا امکان استفاده از خودرو می­باشد، می­بایست با قرار دادن ماشین در حاشیه جاده اصلی، با ورود به راه فرعی به­ طول ۷ کیلومتر در حریم رودخانه به سمت چپ، تا رسیدن به آبشار را پیاده پیمود.

جاذبه های روستای پاسند مازندران

از جمله جاذبه‌های طبیعی این روستا جنگل‌های سر سبز و خوش آب و هوای آن است و می‌توان از چشمه و آبشار اسپه او به عنوان یکی از شگفتی‌های طبیعت و نعمت‌های طبیعی این منطقه نام برد.

آبشار اسپه او مازندران

آبشار اسپه او مازندران

آبشار اسپه او مازندران

آبشار اسپه او مازندران

آبشار اسپه او مازندران